清頠

You Won't Let Me - Rachael Yamagata

U won't let me

莫 西 顾:

        Rachael Yamagata,听独立民谣的歌迷应该不会忘记这个有着低沉嗓音,唱片大多充斥着忧愁和无奈的女歌手。 Rachael Yamagata这个名字很少被人知晓,但她的歌却充斥着咖啡厅、小酒吧这种慵懒的地方。

       Rachael Yamagata19岁就加入芝加哥的Funk乐团Bumpus,但Rachael Yamagata多元化的性格里却显然无法容忍被限制于一种音乐风格的拘束里,对她曲风有影响的倒是她和乐团吉它手男友的分手,使她以更感性化的情爱刺激为基础引导出自己的音乐走向。她弹钢琴, 多次赢得Fiona Apple奖。她是一个才华洋溢的创作歌手,能够包办一张唱片的歌曲的词曲创作、钢琴和吉他的弹奏、编曲与和声。


歌词:


If you'd only let me, 

如果你允许
I could show you how to love. 
 

我会让你知道如何去爱
Take our time, let it all go. 

珍惜在一起的时候,放下陈杂旧事
If you'd only let me, 

如果你允许
I could show you how to cry. 

我能告诉你如何哭泣
In your darkest hour, 

在你最阴霾的时候
I would lead you through the fire. 

我会引领你穿过烈焰
But you won't let me. 

但你不会让我这么做
You won't let me.

不愿让我这样


I don't want to say goodbye, 

我不想说再见
I just want to give it one more try.
 

我只是想再给爱一次机会
And I'd do anything. 

我愿倾尽一切
Yes, I'd do anything. 

是的,我能付出一切
If you'd only let me. 

只要你的愿意
With your hand in mine, 

让你的双手紧握
I would show you how to laugh. 

我来教你如何开颜欢笑
Nothing heavy, nothing serious. Just forget about all that.
 

无忧无虑、无拘无束地欢笑,忘记一切烦恼


You've been stepping back, I want to be your friend. 

我想与你做朋友时,你怯歩了
You tear down the walls that surround you. 

让我拆掉环绕你四周的泥墙
And build you back up again. 

另你重塑信心
But you won't let me. 

但你不会让我这样做
No, you won't let me. 

是的,你不愿让我这麽做


I don't want to say goodbye, 

我不想说再见
I just want to give it one more try. 

我只想再努力一次
And I'd do anything.
 

我愿倾尽一切
Yes, I'd do anything. 

是的,我愿意
So tonight, stay with me. 

那么今晚,与我在一起
I know I could change your mind. 

我知道自己会让你改变想法
But you won't let me. 

但你不会让我这样做
No, you won't let me. 

是的,你不愿让我这麽做


I don't want to say goodbye, 

我不想说再见
I just want to give it one more try. 
 

我只想再努力一次
But you won't let me. 

但你不会让我这样做
No, you won't let me. 

是的,你不愿让我这麽做
I don't want to say goodbye,
 

我不想说再见
I just want to give it one more try. 

我只想再努力一次
But you won't let me.

但你不会让我这样做
No you won't let me.

是的,你不愿让我这麽做
I'd do anything for you. 

我愿意为你倾尽一切
I'd do anything for you. 

我愿意为你做到所有
But you won't let me .

但你不让我这样做
No, you won't let me.

是啊...你不允许
You won't let me.

你不愿意 


评论
热度(332)

© 清頠 | Powered by LOFTER